myspace



August 01, 2004

Wanita Itu Cantik...

Assalamualaikum...

Ermm... Malam tadi malam 15 Jamadilakhir.. Malam bulan penuh.. Walaupun cuaca agak kelam ,tapi still bley nampak keindahan bulan..Subhanallah..Cantik sangat!! Masa aku tgk tu, bulan kekadang nampak penuh,kekadang dilindung sikit oleh awan yang berarak perlahan... Memang pemandangan yg menarik.. Pancaran bulan disebalik awan tu dan dia punya pantulan tu menghasilkan satu panorama yang cantik.. Hebat sungguh kuasa Allah SWT..Aku kekadang suka gak tgk bulan ni.. Suasana aman je rasa..hehehe..Orang kata 'Walau dimana kita berada, walau jauh kita terpisah, kita tetap memandang pada bulan yang sama'.. hehehe..Oleh tu, jom sesama kita tgk bulan,kerana disebalik pantulan bulan tu, ada pandangan sahabat kita dari tempat yang berbeza...hehehe
Ermm...pagi ni cuaca mendung.. dijangka taifu[typhoon] dtg mlm tadi atau pun pagi ni.Tapi xde pun lagi. Cuaca yang mendung ni membantut kan plan aku nak kuar..[kuar jer ari-ari..hehe].. Dan juga memandomkan diri aku. Tapi takpe,sebab jadi x panas.. Aku tak kisah keadaan apa pun asal kan dia xpanas.. Sebab tu aku suka fuyu[winter] daripada natsu[summer].. tapi aku x tgk lagi citer winter sonata...hehehe..
Ermm..xtau dah nak merepek aper.. Pagi mendung ni , otak pun lambat jer..hehehehe.. cam biasa, dari cik tenet[hehehe] aku paste kt bawah ni berkenaan wanita.. ok lah..kalau ader masa tu,baca lah yek..buka kan hati, luas kan minda...insyaAllah

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Wanita Itu Cantik...
Allah berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, iadiharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukungsuaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahuibahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk beradadisisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untukdititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Sampaikanlah Firman ini kepada setiap wanita yg anda kenali....
Anda akan menambah harga diri ciptaan Indah,wanita!

Setiap Wanita itu Cantik...



Wassalam...

"Bila pena menari, tinta yang bisu akan berkata-kata"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Cursors